dinsdag 29 december 2009

#18. Catalogiseer je boekenkast met LibraryThing

Een account aangemaakt bij Libraray Thing en wat van mijn boeken erop gezet, jammer dat niet van alle boeken omslagfoto's zijn te vinden in de gegeven bibliotheken, morgen nog even verder zoeken en aanvullen,dit programma lijkt me handig om bij te houden welke boeken je gebruikt en gelezen hebt als je een scriptie moet schrijven oid. en het kijken bij anderen naar verwante boeken die misschien ook interessant zijn om te lezen, deze kun je dan weer noteren. Ook nog een widget op mijn blog gezet.
Na een tip van Marleen heb ik alle covers gevonden en toegevoegd! Heb niet echt een idee wat het ZA met Library Thing kan.

3 opmerkingen:

Marleen zei

Ziet er goed uit, Joza.
Covers van boeken kun je zelf uploaden, als je dat wilt. Je zoekt een afbeelding van het boek en slaat deze op. Als je dan in LT bij je geselecteerde boeken het potlood achter het betreffende boek aanklikt en vervolgens op 'change cover', kun je de afbeelding uploaden.

Joza zei

Okee, bedankt voor de tip, ga ik proberen!

Alinda Mastenbroek zei

Hoi Joza,

Allereerst nog de beste wensen voor het komende jaar.

Zou het Zeeuws Archief Library thing kunnen inzetten om de online zichtbaarheid van jullie collectie te kunnen vergroten?

groetjes,
Alinda