woensdag 2 december 2009

# 13 Microbloggen en twitter

Twitter, wat moet ik daar nu mee, tweets over wat ik op dit moment aan het doen ben, nee daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Okee ik heb het geprobeerd, een twitter account aangemaakt en ook enkele tweets erop gezet en enkele mensen volg ik nu, maar verder weet ik niet of het handig is en wat kan het archief hiermee? Misschien kan iemand mij hier nog over de streep helpen en zorgen dat ik het leuk ga vinden.
Deze keer dus niet zo enthousiast, op naar punt 14

1 opmerking:

Alinda Mastenbroek zei

Snap het hoor dat je via twitter niet wilt laten weten wat je aan het doen bent of wat iemand anders aan het doen is! Dat vind ik zelf ook niet interessant. Ik hoef niet te weten dat je nu je tanden aan het poetsen bent ;o) bij wijze van spreken.

Maar twitter als instrument om kennis uit te wisselen of te delen dat vind ik absoluut wel interessant. Zo volg ik het nieuws via twitter bijv @pzcredactie/@omroepzeeland maar ook NOS, Nu.nl etcetera, collega's uit het werkveld zoals bijvoorbeeld @zbdigitaal maar ook @zeeuwsarchief en natuurlijk diverse bibliotheken en medewerkers. Hiermee wissel je kennis en ervaringen uit! Had tijdens een avonddienst een keer een vraag voor Al@din, de vraagbaak waar ik niet uit kwam. Deze op twitter gegooid en via collega's uit het land toch het antwoord en de informatie gevonden! Super handig vooral als er geen collega's in de buurt zijn om het aan te vragen.

Daarnaast volg ik nog een aantal (privé)vrienden. En zo heb ik eigenlijk mijn sociale en zakelijke netwerken in één tool en in één overzicht.

Om al deze tweets te volgen gebruik ik de volgende twitter applicatie twhirl om alles te volgen. Deze staat de hele dag open en als ik iets interessants zie dan lees ik het. Eigenlijk toch een soort RSS maar dan nog iets sneller!

Danielle a.k.a. blogparty heeft hier ook een overzichtelijk artikeltje over geschreven. Dat vind je hier: To twitter or not to twitter

Misschien dat je aan deze gebruikerservaring iets hebt en zo een idee krijgt waar je twitter voor zou kunnen inzetten.

groetjes,
Alinda