vrijdag 11 december 2009

#15 Podcasts: radio waar en wanneer jij wilt

Vrijdagavond, deze week op het werk weer te hard bezig geweest met het Surinameproject, dus geen tijd gedaan voor 23 archiefdingen, dan maar weer een uurtje thuiswerken.
Maar niet erg, dit is weer een leuk onderwerp podcasts, ik wist niet wat het was, maar heb nu ontdekt dat dit leuk is, zelfs een audiotour van het Rijksmuseum en andere kunnen downloaden. Maar ja nog geen i-pod of i-phone, maar wel een laptop! Ook de podcasts van de radiozenders zijn erreg handig om op m,n laptop radio 2 te hebben en tegelijk te kunnen zien welk nummer ik hoor! Prima voor mij, weet nooit de namen van de nummers, kan ik nu oefenen!!
Zelfs een podcast gevonden om Italiaans te oefenen, toch maar niet op geabonneerd, kostte 15 dollar, eigenlijk niet echt veel voor 100 lessen.
Lets talk Italian!


Voor het Zeeuws Archief zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld de lezingen van de landelijke archievendag opnemen en omzetten naar een podcast of een audiotour voor tentoonstellingen.

4 opmerkingen:

poulus zei

Je bent goed bezig JoZa!
Ik had hetzelfde idee: de lezingen van afgelopen jaren als podcast aan te bieden.
Jammer genoeg hebben we de lezing van Annejet van der Zijl niet opgenomen.
Ga komende week proberen of ik zo'n lezing kan digitaliseren.

Alinda Mastenbroek zei

Wat trouwens ook een leuke site is om een taal te leren is http://www.babbel.com/. Hier kun je gratis engels,italiaans,frans,duits etcetera leren. het zijn niet alleen oefeningen, maar je krijgt ook feedback van iemand die de taal als moedertaal heeft. Meer info: babbel er maar op los

Wat betreft podcasting erg leuk idee. Zo kan ook de gebruiker van jullie site die bijvoorbeeld ver weg woont (die zullen er ook ongetwijfeld zijn) de interessante lezingen die jullie bieden volgen via podcasting. Maar ook handig voor als je niet in staat bent om naar een lezing toe te gaan. Ben benieuwd of het lukt met digitaliseren van zo'n lezing.

Unknown zei

Ik wilde al wijzen op LiveMocha, vergelijkbaar met de site die Alinda noemt. Prima tool voor het leren van een taal. Ook met feedback van mensen wiens moedertaal het is.

poulus zei

Ik heb de eerste podcasts genaakt en online gezet:
http://is.gd/5rfkN