zaterdag 27 februari 2010

Dropbox

 
Dropbox, dit is geen doos met dropjes!!
Nog steeds de smaak te pakken van de 23archiefdingen, het heeft me gestimuleerd om dingen uit te proberen! En volgens mij is dit een handig programmaatje om op iedere computer documenten en bestanden te kunnen delen met anderen en ook documenten waar je op verschillende computers aan werkt houden dezelfde opmaak,dit is met Google-docs niet altijd het geval!
Iedereen kan gratis een account aan maken met 2GB opslag. Te gebruiken met Windows, Mac en Linux.
Dropbox maakt het heel eenvoudig om bestanden te delen met al je computers en vrienden. Het werkt als een gewone folder die je kunt plaatsen ergens op je computer, zodra je een bestand in deze map stopt word hij direct geüpload. Deze bestanden kun je vervolgens weer delen met anderen die je eenvoudig kunt uitnodigen voor een bepaalde folder, wat erg handig kan zijn als je gezamenlijk aan een project werkt.
De bestanden zijn ook online toegankelijk door middel van een eenvoudig te gebruiken web interface die ook een galerij functie biedt om makkelijk en snel je foto’s te laten zien. En als je per ongeluk iets weg gooit kun je het altijd weer ongedaan maken, dus je bestanden zijn altijd veilig.https://www.dropbox.com/

5 opmerkingen:

Wat Van Waarden Is zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Wat Van Waarden Is zei

Handige tip, dank je wel! Vind je Dropbox handiger dan GoogleDocs?

Joza zei

Wat ik vooral handiger vind aan dropbox is dat de opmaak van je document niet veranderd!!
Je moet wel eerst het programmaatje downloaden en even op je computer zetten!

Anoniem zei

Hoi José,

Jammer voor Albert, dat dit geen dropjes om te snoepen zijn!

Maar ik ga misschien ook wel eens kijken wat en hoe 't werkt en of ik hier iets mee kan.

poulus zei

Dank je voor de uitnodiging. Ik ga deze week nog op ontdekkingstocht.