zondag 17 januari 2010

#22 Archief 2.0 en de toekomst van archieven

Archief 2.0, is dit echt de toekomst voor archieven, ja ik denk het wel!
In ieder geval zullen we als archiefmedewerkers mee moeten met de veranderingen op internet, mede daarom heb ik me aangemeld bij archief 2.0. Allereerst om eens te kijken wat het is en ik kreeg al uitnodigingen van collega's om me ook aan te melden. Het lijkt me nuttig om van gedachten te kunnen wisselen en allerlei vragen te kunnen stellen, waarop iedereen kan reageren en zo te zien kan dat oparchief 2.0. Een goede toepassing om het bewustzijn van de digitale veranderingen om ons heen waar te nemen en daar ook wat mee te gaan doen. Zeer interessant om alle discussies en commentaren te lezen. Heb ook het manifest voor archivarissen doorgelezen en dan de discussie die er op volgt, die is nog vele malen interessanter, maar hier las ik ook dat je wel goed moet lezen wat iemand bedoelt anders gaat de discussie een heel andere kant op dan bedoeld!
De volgende link is van de slideshow van de Digitale Archivaris, deze vond ik heel duidelijk.
http://www.slideshare.net/cvanderven/archief-20-voor-dummies-presentation

1 opmerking:

Alinda Mastenbroek zei

Inderdaad een duidelijke powerpoint! Je bent al toe aan het laatste dingetje..